ANVÄNDARAVTAL
Välkommen till Huffagjengen!
Dessa användarvillkor är viktiga och reglerar förhållandet mellan dig och Happii, vilket därmed påverkar dina juridiska rättigheter och skyldigheter. Innan du trädar in i Huffagjengens fantastiska värld, var god läs dessa villkor.
HappiiS ANVÄNDARAVTAL
Happii (nedan kallat "Happii", "oss", "vår" eller "vi") erbjuder en digital ljudbokstjänst med personligt anpassade funktioner ("Tjänsten") som ger dig (nedan kallad "du" eller "Abonnenten") möjlighet att få tillgång till ljudböcker, e-böcker och annat litterärt innehåll relaterat till Huffagjengen ("Innehållet") som strömmas över internet till din mobiltelefon eller till en annan kompatibel enhet med internetåtkomst.
Genom att skapa ett konto, en Gratis Provperiod och/eller ett prenumerationsschema med Happii, genom att köpa och/eller lösa in ett Presentkort, genom att ladda ner, få tillgång till och/eller använda Huffagjengen-appen eller Huffagjengen.no:s webbplats, genom användning av en tilläggstjänst eller en produkt levererad av Happii eller på annat sätt få tillgång till eller använda Innehållet, egenskaperna eller funktionerna i Tjänsten som Happii erbjuder, ingår du ett bindande avtal med Happii där du accepterar och godkänner att följa dessa användarvillkor. Du bekräftar också och accepterar att Happii behandlar dina personuppgifter i enlighet med Happiis integritetspolicy.
Dessa Villkor beskriver under vilka villkor Tjänsten görs tillgänglig för dig och ersätter tidigare avtalade villkor och bestämmelser. Att acceptera dessa är en förutsättning för din tillgång till och användning av Tjänsten. Genom att acceptera dem accepterar och godkänner du att Happii kan säga upp avtalet eller suspendera din tillgång till Tjänsten när som helst och utan förvarning om du inte följer alla bestämmelser här. Om du inte accepterar Villkoren (som definieras nedan) kan du inte använda Tjänsten eller få tillgång till eller använda Innehållet som tillhandahålls av Happii.
Utöver detta kan ytterligare villkor gälla för vissa delar av Tjänsten, som till exempel regler för en specifik tävling, särskilda villkor för tilläggstjänster eller andra aktiviteter, eller för vissa former av extra Innehåll, eller för de olika prenumerationsscheman, och för andra produkter och programvaror som är tillgängliga via Tjänsten. Om ytterligare villkor krävs kommer dessa att anges i samband med relevanta aktiviteter eller produkter.
Eventuella ytterligare villkor som tillhandahålls av Happii läggs till dessa Villkor och kommer vid eventuell konflikt att gälla före dessa Villkor.
Dessa användarvillkor, Happiis integritetspolicy och eventuella andra tilläggsavtal från Happii kallas gemensamt här som "Villkoren".
Den för tillfället gällande versionen av Villkoren kommer alltid att vara tillgänglig på huffagjengen.no:s webbplats.
1. Åldersgräns och villkor för att kunna ha ett konto
1.1. För att vara kvalificerad att acceptera Villkoren och skapa ett konto eller ingå en prenumerationsplan med Happii måste du
a) vara minst arton (18) år gammal och/eller på annat sätt ha fullmakt och laglig myndighet att ingå detta avtal enligt lag i det land där Tjänsten blir tillgänglig för dig;
b) vara bosatt i det land där Tjänsten är tillgänglig för dig; och
c) godkänna att vara bunden av Villkoren.
1.2. Du måste också ge Happii korrekt information om dig själv när du skapar ett konto hos oss, ange korrekt kontaktinformation och en giltig betalningsmetod. Att acceptera Villkoren och lämna sådan information är en förutsättning för din åtkomst till och användning av Tjänsten. Om du inte godkänner Villkoren kan du inte använda Tjänsten eller dess funktioner eller använda sådant Innehåll som tillhandahålls med Tjänsten.
2. Tjänsten
2.1. Happii erbjuder en personlig digital tjänst där du som prenumerant kan streama och/eller tillfälligt ladda ner ljudböcker, e-böcker och annat litterärt Innehåll till din mobiltelefon eller via andra enheter med internetåtkomst som är tillgängliga via Huffagjengen-appen.
Dessutom innehåller Tjänsten personliga rekommendationer, meddelanden och funktioner som är utformade och anpassade speciellt för dig för att förbättra din användarupplevelse. Happii kan också när som helst erbjuda åtkomst till olika typer av sociala medier, som kan vara öppna för allmänheten eller stängda, för att ytterligare förbättra och berika din användarupplevelse. Om inget annat avtalas genom tilläggsavtal eller under en prenumerationsplan som erbjuds dig av Happii, kan Tjänsten, som beskrivet ovan, endast användas för din icke-kommersiella personliga användning i enlighet med Villkoren.
2.2. För att kunna använda Tjänsten måste du använda en internetansluten enhet som är kompatibel med applikationens tekniska krav eller en av Happiis affärspartnerplattformar där Huffgajengens applikation är installerad, och ange till oss eller vår affärspartner ditt val av en betalningsmetod som accepteras av Happii och som för närvarande är giltig. Besök Huffagjengen.no:s webbplats för en fullständig och uppdaterad lista över de tekniska kraven för användning av Tjänsten, en fullständig lista över Happiis affärspartners och en lista över de accepterade betalningsmetoderna. Happii förbehåller sig dock rätten att när som helst ändra de tekniska kraven för användningen av Tjänsten och att ändra, lägga till eller ta bort affärspartners och betalningsmetoder. Happii kommer att göra sitt bästa för att meddela dig, via e-post eller via push-meddelande från Tjänsten, om eventuella ändringar som kan begränsa din tekniska möjlighet att använda Tjänsten. Ett sådant meddelande kommer att skickas inom trettio (30) dagar före ikraftträdandet av ändringarna. Happii förbehåller sig rätten att när som helst lägga till eller ta bort en affärspartner och betalningslösning utan förvarning.
3. Prenumerationsplan
3.1. Happii förbehåller sig rätten att, efter eget gottfinnande, erbjuda Tjänsten genom olika typer av prenumerationsplaner eller betalningsalternativ, vilket kan innebära att inkludera, men inte begränsat till: kampanjplaner, planer levererade av (eller tillsammans med) tredje part, engångsbetalningar, planer baserade på antalet samtidiga strömmar som erbjuds, eller planer baserade på begränsningar i det tillhandahållna innehållet.
3.2. Happii förbehåller sig rätten att när som helst och efter eget gottfinnande lägga till nya planer, ta bort befintliga planer eller ändra några funktioner eller egenskaper i sådana prenumerationsplaner. Om en sådan ändring har väsentlig påverkan på en befintlig prenumerationsplan till skada för en Prenumerant, kommer Prenumeranten att informeras om detta och ges möjlighet att säga upp tjänsten enligt § 12 i dessa Villkor.
3.3. Antalet samtidiga strömmar som erbjuds under en prenumerationsplan kommer att bero på vilken typ av prenumerationsplan du har registrerat dig för och kommer att närmare beskrivas i separata accepterade tilläggsbetingelser.
3.4. Vänligen besök Huffagjengens webbplats för aktuell prisinformation och vilken typ av priser och betalningsalternativ som för närvarande erbjuds i ditt hemland. Här hittar du också en presentation av aktuella tillgängliga prenumerationsplan(er) och tillhörande tilläggsbetingelser (inklusive eventuella begränsningar) som du måste acceptera separat för att få tillgång till en sådan plan.
3.5. Information om din nuvarande status och kundrelation erhålls genom att logga in på ditt konto på Huffagjengen.no:s webbplats (det vill säga genom att logga in på ditt konto med användarnamn och lösenord och navigera till "mina sidor").
3.6. Om du erbjuds olika betalningsalternativ eller prenumerationsplaner kan du byta från din nuvarande prenumerationsplan till en annan prenumerationsplan som Happii kan erbjuda. Varje sådan förändring träder i kraft den dagen förändringen registrerades och måste vara kvar till din nästa fasta betalningsdag innan en ny förändring kan registreras för samma konto. Din ursprungliga betalningscykel på trettio (30) dagar kommer inte att ändras vid byte mellan olika prenumerationsplaner. Du kan enkelt granska, hantera eller ändra din kontoinformation och prenumerationsplan genom att logga in på ditt konto (det vill säga genom att logga in på ditt Happii-konto med användarnamn och lösenord och navigera till "mina sidor").
4. Priser och betalning
4.1. Alla dina betalningar går genom en tredje parts betalningsleverantör som Happii samarbetar med, innan de överförs till Happii.
4.2. Prenumerationen betalas i förskott varje månad tills prenumerationen sägs upp. Det vill säga från den dag du aktiverar din prenumeration, eller om prenumerationen har börjat med en gratis provperiod från datumet för utgången av en sådan provperiod, såvida inte prenumerationen har sagts upp av dig eller Happii innan detta. I vissa fall kan datumet för när du debiteras ändras, till exempel om det inte är möjligt att bekräfta giltighetsdatum och annan information som är kopplad till betalningsmetoden du har valt, såsom informationen om ditt kreditkort.
4.3. Priserna visas på Huffagjengen.no:s webbplats. Betalning görs med kredit-/betalkort eller annan betalningsmetod (inklusive, men inte begränsat till betalningar via app) som Happii informerar dig om vid varje given tidpunkt. Vid användning av kreditkort kan Happii vägra eller blockera kreditkort som inte är utfärdade i det land där Tjänsten erbjuds till Användaren. Happii förbehåller sig rätten att när som helst och efter eget gottfinnande vägra vissa typer av kreditkort.
4.4. Priserna kan variera beroende på vilken betalningsmetod som används. Om priserna varierar kommer detta att kommuniceras på Huffagjengen.no:s webbplats i samband med allmän information om priser. Dessutom inkluderar inte priserna datakommunikationskostnader eller avgifter som din internet- eller telekommunikationsleverantör kan kräva enligt avtalet med en sådan tjänsteleverantör.
4.5. Vid utebliven eller försenad betalning förbehåller sig Happii rätten att suspendera eller avsluta din tillgång till Tjänsten. Om detta inträffar, logga in på Huffagjengen.no:s webbplats med användarnamn och lösenord och återaktivera din prenumeration från ditt konto under "mina sidor". Vid försenad betalning har Happii rätt att debitera dig en rimlig förseningsränta, påminnelseavgift och, där det är relevant, lagstadgade inkassoavgifter.
5. Presentkort
5.1. Happii kan erbjuda olika typer presentkort. Vissa presentkort kan vara produktspecifika, vilket innebär att ett sådant presentkort är kopplat till en specifik prenumerationsplan eller enstaka köp, som valts av köparen vid köptillfället. Ett sådant presentkort kan endast användas i enlighet med de villkor som gäller för den aktuella planen.
5.2. När du registrerar dig som prenumerant med ett presentkort accepterar och godkänner du dessa villkor på samma villkor som en betalande medlem av tjänsterna gör, med undantag för betalningsbestämmelserna.
5.3. Som användare av ett Huffagjengen-presentkort kommer du att få full tillgång till tjänsten under den period som anges på presentkortet och enligt den aktuella prenumerationsplanen. Vid utgången av presentkortet avslutas tjänsten automatiskt om du inte registrerar dig som betalande prenumerant eller löser in ett nytt Huffagjengen-presentkort. Om du aktiverar ett Huffagjengen-presentkort när du redan är prenumerant på tjänsten kommer Happii att tillfälligt avbryta kravet på betalning för tjänsten tills presentkortet löper ut, varpå du automatiskt återgår som betalande kund till tjänsten och fortsätter den månatliga prenumerationsbetalningen. Om det aktiverade presentkortet gäller för en annan prenumerationsplan än den du ursprungligen prenumererade på, återgår du automatiskt till din tidigare prenumerationsplan. Om en sådan prenumerationsplan dock är baserad på ett produktspecifikt presentkort överförs du automatiskt tillbaka till din prenumerationsplan, baserat på en betalningsmetod som inte använder ett presentkort.
6. Avbeställning med ångerrätt
6.1. När du registrerar dig som prenumerant på tjänsten, oavsett vilken prenumeration eller köp du väljer, har du fjorton (14) dagars ångerrätt enligt den norska ångerrättslagen. Ångerrättsperioden börjar löpa från dagen då prenumerationsplanen tecknas.
6.2. Om du börjar lyssna eller läsa en ljudbok eller e-bok, eller på annat sätt använder tjänsten, accepterar du att du förlorar rätten att avbryta köpet av tjänsten enligt ångerrätten nämnt i punkt 8.1 ovan. Du har dock rätt att säga upp tjänsten enligt punkt 12 nedan.
6.3. Om du vill säga upp tjänsten innan ångerrättsperioden löper ut rekommenderar vi att du informerar oss genom att använda det formulär som finns tillgängligt på Happiis webbplats eller ångerrättsformuläret fastställt av Barne- og likestillingsdepartementet, vilket finns tillgängligt på https://www.regjeringen.no/no/dokument/dep/bld/skjema/skjema-2/skjema-om-angrerett/id614564, och att du skickar det till support@Huffagjengen.no från den e-postadress som är registrerad på ditt konto. Du kan dock även använda andra sätt att meddela Happii att du önskar avbeställa köpet inom ångerrättsperioden.
6.4. Om du har debiterats felaktigt kommer du att krediteras det debiterade beloppet inom fjorton (14) dagar från den dag Happii mottog ditt meddelande.
7. Immateriella rättigheter
7.1. Tjänsten är vår upphovsrättsskyddade egendom och innehåller upphovsrättsskyddad egendom till våra licensgivare eller rättighetshavare, och alla varumärken, servicemärken, företagsnamn, varumärken och andra immateriella rättigheter i Tjänsten eller i Innehållet som är tillgängligt för dig från Tjänsten ägs av oss eller våra licensgivare eller rättighetshavare eller anknutna företag. Utan skriftligt samtycke från oss får inget element i Tjänsten eller dess Innehåll användas eller exploateras på något annat sätt än som en del av Tjänsten som erbjuds dig enligt Villkoren. Du kan äga de fysiska enheterna där leverans av element från Tjänsten sker, men vi behåller fullständigt ägandeskap till Tjänsten och alla immateriella rättigheter i anslutning till den. Vi överför inte rättigheter eller ägandeskap till någon del av Tjänsten till dig, och vi överför heller inte några rättigheter eller ägandeskap till någon del av Innehållet som är tillgängligt från Tjänsten till dig. Ingenting som tillhandahålls av ett varumärke som ägs eller licensieras av Happii ska tolkas som att ge, underförstått eller på annat sätt, licens eller användningsrätt till ett varumärke som visas på eller inom Tjänsten till dig.
8. Innehåll och programvarulicens
8.1. Innehållet som erbjuds dig via Tjänsten kan variera från tid till annan och mellan olika länder och regioner där Tjänsten är tillgänglig. Innehållet kan också variera beroende på var du befinner dig när du öppnar tjänsten. Happii kan inte garantera att Tjänsten eller Innehållet som är tillgängligt genom Tjänsten kommer att vara tillgängligt för användning i ett annat land än ditt bostadsland där Tjänsten är tillgänglig för dig. För information om Innehållet som är tillgängligt i ditt land, besök vänligen huffagjengen.no:s webbplats. Observera att Happii inte har någon skyldighet att meddela dig om eventuella förändringar i det erbjudna Innehållet.
8.2. Tjänsten är konfigurerad för att möjliggöra användning av Tjänstens programvara, dess Innehåll, virtuella element eller annat material som ägs eller licensieras av oss. Vi ger dig härmed en begränsad, återkallelig, icke-exklusiv, icke-överlåtbar, icke-licensierbar licens att få tillgång till och använda Tjänstens programvara, dess Innehåll, de virtuella elementen eller annat material för din personliga, icke-kommersiella användning.
8.3. Du erkänner, försäkrar och samtycker också till att du och alla som du ger åtkomst till Tjänsten genom ditt konto inte kommer att: kopiera, reproducera, duplicera, modifiera, skapa härledda verk från, visa, publicera, distribuera, överföra, sända, sälja, hyra, leasa, låna, sublicensiera eller sprida eller på annat sätt utnyttja något material och/eller delar av eller hela Tjänsten till en tredje part (inklusive, utan begränsning, visning och distribution av materialet via en tredjeparts webbplats) utan uttryckligt skriftligt samtycke från Happii, eller om det inte är uttryckligen tillåtet enligt gällande och ofrånkomlig lag.
8.4. Du erkänner, försäkrar och samtycker också till att du och alla som du ger åtkomst till Tjänsten genom ditt konto inte kommer att: (1) omfördela, kringgå eller inaktivera ett innehållsskyddssystem eller digital rights management-teknik som används i Tjänsten; (2) dekompilera, omvända utveckla, demontera eller på annat sätt minska någon tjänst till en mänskligt läsbar form; (3) ta bort identifikation, upphovsrätt eller andra proprietära noteringar; eller (4) logga in eller använda Tjänsten olagligt eller obehörigt eller på ett sätt som antyder en anknytning till våra produkter, tjänster eller varumärken.
8.5. Detta kapitel 10 gäller också för alla som har tillgång till Tjänsten.
9. Tredjepartsinnehåll och länkar
9.1. Externa hyperlänkar och/eller andra element genererade av tredje parter som är tillgängliga från Tjänsten, vår webbplats och eventuella forum som tillhandahålls av Happii både inom och utanför Tjänsten, utgör inte en godkännande från Happii och/eller dess anknutna företag av åsikter eller synpunkter som uttrycks av sådana tredje parter på eller utanför deras webbplatser/sociala medie-plattformar. Happii verifierar inte, godkänner inte eller ansvarar för noggrannheten, giltigheten, fullständigheten eller kvaliteten på Innehållet på dessa tredjeparts webbplatser. Vidare ansvarar inte Happii för kvaliteten eller leveransen av produkter eller tjänster som erbjuds, tillgängliggörs, inhämtas eller annonseras på sådana tredjeparts webbplatser/sociala medier. Happii är inte ansvarig för Innehåll levererat på någon tredjeparts webbplats/social medie-plattform, och Happii är under inga omständigheter ansvarig för direkt eller indirekt förlust eller annan skada, oavsett om det uppstår genom försumlighet, kontraktsbrott, förtal, intrång på upphovsrätt eller andra immateriella rättigheter, orsakad av visning, distribution eller utnyttjande av information eller Innehåll som finns på dessa tredjeparts hyperlänkade webbplatser/sociala medie-plattformar.
9.2. Tjänsten kan integrera, integreras i eller levereras i samband med tjänster och Innehåll från tredje part. Happii kontrollerar inte dessa tredjepartstjänster eller Innehållet. Du bör noggrant läsa alla avtal eller användarvillkor och integritetspolicyer du får som gäller för tredjepartstjänster och/eller Innehåll.
10. Happiis rättigheter och ansvar
10.1. Som en del av Tjänsten kan Happii kontakta dig via post, telefon, SMS, MMS, e-post eller direkt via Tjänsten för att kommunicera om funktionaliteten (inklusive att skicka påminnelser om utgångsdatum för kreditkort) och Innehållet i Tjänsten. Där det är tillämpligt kan Happii också, om du inte har avvisat sådan kontakt, kontakta dig via post, telefon, SMS, MMS, e-post eller direkt via Tjänsten angående kampanjer eller liknande aktiviteter, produkter och händelser som är relaterade till Tjänsten.
10.2. Om du har avtalat särskilt och accepterat det kan Happii också kontakta dig via andra kommunikationsmedel, t.ex. via tredjepartsplattformar för sociala medier.
10.3. All kommunikation mellan Happii och Abonnenten ska vara i enlighet med Happiis integritetspolicy.
10.4. Happii är inte ansvarig för störningar i mobilnätet eller tjänster från internetleverantörer.
10.5. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt, sju (7) dagar i veckan. Happii garanterar dock inte att Tjänsten alltid kommer att vara utan fel eller avbrott. Om fel eller störningar uppstår som påverkar Tjänsten kommer Happii att ha möjlighet att rätta till dessa utan att det utgör ett kontraktsbrott, det vill säga ett brott mot Villkoren. Happii har också rätt att, inom rimlighetens gränser, stänga Tjänsten, till exempel för att utföra uppgraderingar och underhåll.
10.6. Happii har rätt att helt eller delvis överföra sina rättigheter och skyldigheter enligt Villkoren till en tredje part. Happii har också rätt att engagera underleverantörer för att utföra sina skyldigheter enligt Villkoren. Eventuella förändringar som kan påverka behandlingen av dina personuppgifter ska hanteras i enlighet med Happiis integritetspolicy.
10.7. Happii kan efter eget gottfinnande göra ändringar i Villkoren. När Happii gör väsentliga ändringar i Villkoren till din nackdel kommer detta att meddelas dig, exempelvis genom att visa ett meddelande i Tjänsten eller genom att skicka ett e-postmeddelande, SMS eller push-meddelande via tjänsten senast trettio (30) dagar innan ändringarna träder i kraft. I vissa fall kommer vi att be om ditt uttryckliga samtycke, och i vissa fall kommer vi att meddela dig i förväg och din fortsatta användning av Tjänsten kommer utgöra ditt godkännande av ändringarna. Det är därför viktigt att du läser varje meddelande eller meddelande från oss noggrant. Om du vill avsluta din användning av Tjänsten på grund av sådana uppdateringar eller ändringar i Villkoren kan du när som helst säga upp ditt abonnemang på webbplatsen eller skicka oss ett e-postmeddelande. Observera att e-post tar längre tid att behandla, så den snabbaste och säkraste lösningen är att göra det online.
11. Användarens rättigheter och ansvar
11.1. Såvida inget annat framgår av eventuella ytterligare villkor, får prenumeranten endast lyssna på ljudböcker, läsa e-böcker och använda innehållet i tjänsten för prenumerantens privata, icke-kommersiella bruk. Användare av Tjänsten får exempelvis inte spela ljudböcker för en publik eller på en offentlig plats. Dina kontouppgifter (inklusive, men inte begränsat till inloggningsuppgifter) är personliga och får inte delas med andra.
11.2. Prenumeranten åtar sig att inte kringgå eller försöka kringgå tekniska eller andra begränsningar som är på plats för att förhindra kopiering av Innehållet i Tjänsten, och att inte kopiera, helt eller delvis, ljudböcker, e-böcker eller annat innehåll i Tjänsten, även för privat bruk.
11.3. Du erkänner och godkänner att din åtkomst till och användning av Tjänsten måste ske i enlighet med Villkoren. Du erkänner och godkänner också att samma gäller för alla som du ger åtkomst till Tjänsten via ditt konto. Åtkomst till andra användare kan endast ges av dig i enlighet med Villkoren.
11.4. Om du är offline från Tjänsten under en period av trettio (30) dagar eller mer och har temporärt laddat ner Innehåll i appen, kan Happii kräva att du går online för att säkerställa att du fortfarande har en aktiv prenumeration på Tjänsten och för att uppdatera Innehållet i Tjänsten. Om du vägrar att göra detta förbehåller sig Happii rätten att stoppa ytterligare användning av Tjänsten tills du har bekräftat att du har en aktiv prenumeration hos Happii. Om en sådan prenumeration inte kan bekräftas kan Happii, efter eget gottfinnande, fortsätta att suspendera Tjänsten eller avsluta ditt konto.
11.5. Du ansvarar för att informationen som lämnas vid registrering är korrekt, och att all personlig information som lämnas till Happii, inklusive din e-postadress, är korrekt. Du är ansvarig för att informera Happii om eventuella ändringar i informationen, särskilt din e-postadress. All e-post som Happii skickar till din e-postadress anses ha mottagits av dig inom två (2) dagar efter att e-posten skickades.
11.6. Du är ansvarig för att behålla kontrollen över ditt konto för att förhindra obehörig åtkomst till Tjänsten och åtar dig att inte avslöja ditt lösenord eller annan personlig information knuten till ditt konto så länge du prenumererar på Tjänsten.
11.7. I eventuella recensioner av ljudböcker, e-böcker eller annat litterärt innehåll som prenumeranten skriver, ansvarar prenumeranten för att prenumerantens åsikter uttrycks i enlighet med gällande lagar och med respekt för andra, och att prenumeranten inte använder ord eller uttryck som kan uppfattas som diskriminerande eller onödigt stötande eller olämpligt i forum som kan kopplas till Happii. Det är även prenumerantens ansvar att se till att prenumeranten inte lägger upp, använder eller delar immateriell egendom tillhörande tredje part eller lägger upp, använder eller delar innehåll eller kommentarer som är eller sannolikt kan tolkas som olagligt, såsom förtalande innehåll, material som skildrar eller antyder sexuellt missbruk eller kommentarer på nätet.
11.8. Prenumeranten har inte rätt att överföra sina rättigheter och skyldigheter enligt Villkoren utan Happiis skriftliga samtycke.
11.9. Prenumeranten får inte använda Tjänsten på ett sätt som orsakar eller kan orsaka att Tjänsten avbryts, skadas eller försämras på något sätt. Du förstår att du, och inte Happii, är ansvarig för all elektronisk kommunikation och innehåll som skickas från enheten till oss, och du får endast använda Tjänsten, din enhet och vår webbplats samt alla forum som Happii erbjuder både inom och utanför Tjänsten för ändamål som är lämpliga och lagliga. Du samtycker därför till att inte använda webbplatsen i otillbörliga syften eller i samband med brottslig verksamhet eller annan olaglig aktivitet eller för att skicka, använda eller återanvända material som inte tillhör dig eller olagligt, stötande (inklusive, men inte begränsat till, material med sexuellt explicit innehåll eller som främjar rasism, hat eller fysisk skada), vilseledande, vilseledande, kränkande, osedligt, trakasserande, förtalslig, injurierande, pornografiskt eller som kränker upphovsrätt, varumärken, konfidentialitet, integritet eller annan äganderättig information eller rättigheter; eller på annat sätt är skadligt för tredje parter.
11.10. Om Tjänsten, eller delar av den, är felaktig eller felaktig uppmanas du att kontakta Happii med hjälp av kontaktformuläret på Happiis webbplats, från den e-postadress som är registrerad på ditt konto eller med hjälp av andra medel för att informera oss eller lämna in ett klagomål.
12. Avtalspart
12.1. Tjänsten tillhandahålls och görs tillgänglig enligt Villkoren av Happii AS, ett aktiebolag etablerat i Norge med organisationsnummer 926909010, och företagsadress Tollbugata 8a, 0152 Oslo. För att kontakta oss eller vår kundtjänst, vänligen skicka e-post till support@Happii.com.
13. Diverse
13.1. Tjänsten tillhandahålls uteslutande för dig med ett icke-kommersiellt syfte för underhållning, information och andra liknande ändamål.
13.2. Villkoren ska regleras och tolkas i enlighet med norsk lag, med undantag för norska valregler. Villkoren kommer dock inte att begränsa eventuella konsumenträttigheter du kan ha enligt lagstiftningen i ditt hemland om det skiljer sig från det som nämns ovan.
13.3. Vid tvist mellan Happii och Abonnenten ska parterna först försöka lösa tvisten genom förhandling. Om parterna inte kommer överens, kan tvisten hänvisas till Forbrukerrådet genom att fylla i en klagomål här: https://eskjema.forbrukerradet.no/skjema/FRA0061/. Annars ska tvisten avgöras av domstolarna i Norge.
13.4. Dessutom har EU-kommissionen en webbplats för onlinelösning av tvister, dedikerad till att hjälpa konsumenter och säljare att lösa tvister utanför domstolarna, tillgänglig på http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
13.5. Om du är missnöjd med Tjänsten, det tillgängliga innehållet eller Villkoren är ditt enda rättsmedel att avsluta din åtkomst till och användning av Tjänsten.
13.6. För mer information om Tjänsten, eller om du behöver hjälp med någon funktion eller med ditt konto, vänligen kontakta support@Happii.com.
Senast reviderad 4 okt 202